چرا باید خدمات خودروبر صومعه سرا استفاده کنیم؟

خودروبر خدمات خودروبر (Car Carriers) دربین خدمات حمل و نقل و ترابری بسیار مهم جهانی قرار دارد. البته ممکن است تصور کنید که این اهمیت در کشور، به‌دلیل تولید کمتر خودرو و محدود بودن واردات در این حوزه، چندان بالا نیست. اما باید گفت، محدودیت‌های موجود در صنعت ساخت یا بازار واردات خودرو می‌تواند اهمیت سرویس‌های خودروبر را افزایش دهد. اتومبیل‌های سواری این روزها یک کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شوند و حمل و نقل و جابجایی آن‌ها بسیار مهم است. البته این اهمیت در شهرهای بزرگتر و پر رفت و آمدتر مهم‌تر نیز خواهد بود. برهمین اساس خدمات و سرویس‌های خودروبر صومعه سرا را باید مهم‌ترین سرویس حمل و نقل در این حوزه در کشور دانست. در ادامه درباره جزئیات این خدمات بیشتر صحبت می‌کنیم.

ضرورت استفاده از خودروبر صومعه سرا

اینکه بدانیم اولین مجموعه حمل و نقل خودرو، در سال ۱۹۷۰ توسط تویوتا تاسیس شد، نشان می‌دهد که این خدمات چه گستره وسیعی را دربر می‌گیرند و چه کاربردها و مزایای زیادی دارند. خودروبر و استفاده از تجهیزاتی مانند کفی خودروبر بخش مهم و بزرگی از این سرویس حمل و نقل است که در سطح جهان به‌ کررات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خدمات در ایران نیز بسیار رواج دارد و در صومعه سرا و شهرهای دیگر ارائه می‌شود. اما از آنجا که قصد داریم درباره خودروبر صومعه سرا گفتگو کنیم، اکنون به ضرورت استفاده از خدمات خودرو بر  می‌پردازیم:

حجم بالای ترافیک در صومعه سرا و لزوم استفاده از خودروبر صومعه سرا

دقت داشته باشید که ما از خودروبر برای جابجایی و حمل و نقل خودروهای صفر، خودروهای لوکس و ارزنده، خودروهای کلکسیونی و بعضا خودروهای خرید و فروش شده و گران قیمت استفاده می‌کنیم، تا حین انتقال آسیبی نبینند. در خیابان‌های پرترافیک صومعه سرا، احتمال تصادف و آسیب‌های جزئی یا شدید بسیار زیاد است و این می‌تواند ضرر مالی زیادی را برای مالک، خریدار یا فروشنده همراه داشته باشد. بنابراین بهتر است درمورد این جابجایی ها حتما از خودروبر صومعه سرا استفاده کرده و نگرانی و استرس خیابان‌های شلوغ  را به خود تحمیل نکنیم.

استفاده دیگر این خدمات مربوط به خودروهای تصادفی و خراب می‌شود که قادر به حرکت نیستند. در این مواقع بوکسل کردن توسط خودروهای دیگر یا یدک‌کش پیشنهاد می‌شود. اما قطعا درمورد شهری مانند صومعه سرا، خودروبر انتخاب بهتری است. فراموش نکنیم حجم ترافیک و جابجایی به‌شکل بوکسل می‌تواند تصادف مجددی را همراه داشته باشد. بنابراین درمورد خودروهای خراب یا تصادفی نیز، خودروبر صومعه سرا بهترین انتخاب است.

مسافت‌های طولانی بین مبدا و مقصد در صومعه سرا و لزوم استفاده از خودروبر صومعه سرا

بزرگی صومعه سرا در حدی است که گاهی فاصله بین مبدا و مقصد می‌تواند به چند کیلومتر برسد. یعنی نزدیک به فاصله‌ای که ممکن است لازم باشد برای انتقال خودرو بین دو شهر طی کنیم. ضمن اینکه شهرهای کوچک و شهرک‌های اطراف صومعه سرا نیز تبادلات زیادی با مرکز استان دارند و انتقال خودروهای سواری بین آن‌ها نیز بین این تبادلات زیاد دیده می‌شود. درنتیجه در بسیاری از جابجایی‌ها در صومعه سرا، نمی‌توان به گزینه دیگری غیر از خودروبر اعتماد کرد. درواقع استفاده از یدک‌کش برای جابجایی یک خودرو بین صومعه سرا و کرج، اصلا نمی‌تواند انتخاب درستی باشد. این موضوع درمورد خودروهای لوکس، ارزنده، صفر و … نیز صادق است.

به این موارد باید تعداد بیشتر تصادف‌های خیابانی و جاده‌ای نزدیک به صومعه سرا، تعداد بیشتر معاملات و خرید فروش‌ها و درکل حجم بالای نقل و انتقالات را نیز اضافه کرد. مواردی که تاکیدی بر لزوم استفاده از خودروبر در صومعه سرا خواهند بود.

انواع خودروبر و کاربرد آن‌ها

در ادامه بد نیست به انواع خودروبر و موارد پراستفاده‌تر و پرکاربردتر خودروبر صومعه سرا اشاره کنیم. سرویس‌های حمل و نقل خودرو ممکن است توسط کشتی یا قطار انجام شوند. اما آنچه ما به‌عنوان خودروبر می‌شناسیم مربوط به سرویس‌ها و تجهیزات حمل و نقل جاده‌ای می‌شود. خودروبرهای جاده‌ای اصولا به دو دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

خودروبر تکی یا کفی خودروبر

خودروبرهای تکی، شامل یک کامیون و یک کفی می‌شوند. این حمل کننده‌ها، تنها توانایی حمل و نقل یک خودرو را دارند. اما باید اضافه کرد که بخش کفی، خود در چند مدل دیده می‌شود. بعضی از مدل‌ها دارای یک قلاب متحرک است و به کمک آن خودرو را از جا بلند کرده روی کفی قرار می‌دهند. معمولا خودرو با زنجیر به قلاب آویزان و وصل می‌شود. نوع دیگر دارای سطح شیب‌دار متحرکی هستند که خودرو را از طریق آن بالا و پایین می‌کنند. البته اینکه نوع کفی خودروبر تکی از چه مدل باشد اهمیت کمتری دارد. مهم توانایی حمل ۴ تن به بالا است. کامیون یا کشنده خودروبر باید قدرت و توان لازم برای این‌کار را داشته باشد. البته خدمات رایج خودروبر صومعه سرا نیز شامل همین گزینه می‌شود.

تریلر خودروبر

این گزینه برای جابجایی ۶ تا ۸ خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد و شامل یک کشنده بزرگ‌تر و بخش بار می‌شود. تریلرهای خودروبر از استانداردهای بالایی بهره می‌برند و معمولا برای جابجایی‌های با حجم قابل توجه که مربوط به کارخانه‌جات و نمایندگی‌های می‌شود مناسبند. از تریلرهای خودروبر در سطح صومعه سرا کمتر استفاده می‌شود و در معمولا در جاده‌های استان و در مسیرهای بین شهری شاهد آن هستیم.

باید به این نکته نیز اشاره کرد که در هر دو مورد داشتن استانداردهای ایمنی بسیار مهم است. این استانداردها شامل موارد متعددی می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

ویژگی‌های خودروبر استاندارد

مهم‌ترین استانداردهای خودروبرها، تامین ایمنی خودرو و نکات مربوط به امنیت جاده است. این استانداردها شامل داشتن تجهیزات لازم جهت تثبیت کردن خودرو و ممانعت از حرکت و تکان آن می‌شود. همچنین مهم است که کشنده یا کامیون خودروبر سلامت کامل فنی را داشته باشند و از قدرت لازم برای حمل بارشان بهره ببرند. فنربندی آن‌‌ها بدون مشکل و درست عمل کند تا در حرکت خودروها را با تکان و ضربه غیرعادی مواجه نکند.

 بهتر است خدمات خودروبر صومعه سرا یا خودروبر در شهرهای دیگر از بیمه بار استفاده کنند، چرا که احتمال تصادف و سرقت در هرحالی وجود دارد و بیمه می‌توان ضمانت مناسبی برای این مواقع باشد. البته در سرویس‌های خدماتی مجاز و استاندارد این احتمال به احداقل ممکن خواهد رسید اما بیمه‌نامه اطمینان و آرامش خاطر کاربران را به‌طور کامل تامین می‌کند. به‌خصوص درمورد حمل و نقل و جابجایی خودروهای لوکس و گران‌قیمت.

سخن پایانی

درنهایت باید گفت، استفاده از خودروبر برای حمل و نقل خودروهای مختلف این روزها بسیار رایج شده و در موارد بسیاری نسبت به یدک‌کش‌ها اولویت دارد. علاوه‌بر اینکه در اغلب موارد استفاده از خودروبر، اصولا استفاده از یدک‌کش امکان‌پذیر نیست. اما این اولویت‌ها به‌دلایلی که مطرح شد درمورد خودروبر در صومعه سرا به‌شک فزاینده‌ای تقویت می‌شوند. بهتر است در تمامی موارد، برای جابجایی خودروهای سواری در صومعه سرا، از سرویس خودروبر مجاز و استاندارد در خودروبر صومعه سرا کمک بگیرید و خودروی خود را از خطرات و خسارات احتمالی دور نگه دارید.

فهرست
تماس سریع کلیک کنید